سلاح پنوماتیک یا سلاح گرم؟


سلاح پنوماتیک یا سلاح گرم؟

سلاح پنوماتیک سلاحی است که با استفاده از فشار هوا یک پرتابه را شلیک می کند ، در اصل مشابه عملکرد سیستم های تحویل لوله پنوماتیک است. این اصطلاح از یک کلمه یونانی به معنای “باد” یا “نفس” (πνεῦμα) آمده است.

در تئوری ، سلاح های پنوماتیک دارای مزایای خاصی نسبت به سلاح گرم سنتی هستند:

مهمات به نیروی محرکه یا محفظه احتیاج ندارند و کل دور به پرتابه تبدیل می شود. این امر باعث می شود که این محصول کوچکتر، سبک تر، آسان تر و ارزان تر ساخته شود و از امنیت بیشتری برخوردار باشد و برای محموله یکسان ، می توان پرتابه بیشتری را شلیک کرد.

از آنجا که هیچ پیشرانه ای شلیک نمی شود ، پسماند های شیمیایی برای جمع شدن در بشکه یا محفظه وجود ندارد ، همچنین بخار یا بو وجود ندارد.

از آنجا که محفظه ای برای بیرون انداختن وجود ندارد ، مکانیسم شلیک می تواند ساده تر باشد (در نتیجه سلاح قابل اطمینان تر و ارزان تر می شود)، و از نظر تئوری امکان سرعت بالای تکرار آتش وجود دارد.

گاز داخل محفظه برای شروع خنک است و بعلاوه با فشار دادن گلوله ، به جای اینکه مخلوطی با دمای بالا باشد ، تحت خنک سازی در سیستم منزوی قرار می گیرد. بشکه تقریباً به اندازه اسلحه گرم، گرم نمی شود و نیازی نیست که در دمای خیلی بالا مقاومت کند. به جای اینکه یک پارامتر ثابت از مهمات باشد ، می توان فشار را کنترل و تنظیم کرد.

از سوی دیگر، مکانیزمی که به وسیله آن بطور اتوماتیک مهمات بعدی مجدداً بارگیری می شوند نیز باید از طریق فشار هوا تأمین شوند. این مسئله مانند شرایط مشابه تفنگ های میخکوب ایراد بزرگی محسوب نمی شود.

این سلاح باید منبعی از گاز با فشار بسیار بالا را تأمین کند یا از آن تأمین شود. آنچه در پیچیدگی و وزن در اطراف مهمات به دست می آید ، از طرف دیگر در مخزن و کمپرسور از بین می رود ، که به راحتی فراهم نمی شوند. در بیشتر موارد تجارت این مورد به نفع اسلحه گرم است.

در عمل ، توپ های بخار و اسلحه های بادی در طول قرن 17 تا 19 ساخته می شدن، و این دسته دوم حتی از سال 1780 تا حدود 1815 در خدمت ارتش اتریش بود ، اما سلاح گرم همچنان دست بالا را حفظ می کرد.

سلاح های پنوماتیک در صنعت اسباب بازی:

سرعت کم پرتابه یک سلاح اسباب بازی میزان فشار هوا مورد نیاز را تا حد زیادی کاهش می دهد. همراه با اهمیت ایمنی در صنعت اسباب بازی ، منجر به اتخاذ گسترده مکانیسم شلیک پنوماتیک در سلاح های اسباب بازی شده است ، جایی که واکنش پیشرانه مناسب نیست (اگرچه می توان از فن آوری های دیگر مانند نوارهای لاستیکی استفاده کرد).

صنعت اسباب بازی اشکال مختلفی از سلاح های اسباب بازی پنوماتیک تولید کرده است که با سرعت نسبتاً کم پرتابه های کوچک ، سبک (اغلب پلاستیکی و غالباً توخالی) را شلیک می کند. برای مثال اسلحه های ایرسافت و پینت بال اسباب بازی های محبوبی هستند که از این طریق کار می کنند.

اخبارمصاحبه

پرس پنوماتیکپرس پنوماتیک اصفهانپرس پنوماتیک چیستپرس پنوماتیک حرارتیپرس پنوماتیک دست دومپرس پنوماتیک رومیزیپرس پنوماتیک ضربه ایپرس پنوماتیک قیمتپرس پنوماتیک کوچکپرس پنوماتیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *